قیمت لوله پلیکا تولیدی شرکت پایپ گستر

 

لوله پی وی سی / لوله پلیکا :

لوله UPVC (PVC) یکی از اولین و معروف ترین لوله های پلیمری است که به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت و از انواع لوله های پی وی سی در کاربردهای مختلف استفاده گردید. لوله های پی وی سی همان علایم اختصاری لوله پلیکا می باشد که به شدت آسیب پذیر و شکننده می باشد و در عین حال در صورت بهره برداری صحیح  عمر زیادی دارند و به دلیل مقاومت بالایی که در برابر شرایط محیطی دارند، به سرعت در بین همه کاربران و کارفرمایان ساختمانی و عمرانی محبوبیت پیدا کرده و در پروژه های زیادی برای انتقال فاضلاب، تامین آب و انتقال سیالات موفق عمل کرده اند. لوله پی وی سی / لوله پلیکا با بالاترین خواص فنی و مکانیکی نیازهای اقتصادی و زیست محیطی لازم را در دنیای امروز فراهم می کند. جدیدترین مدل از خانواده لوله های پولیکا ، لوله های  (U -PVC) است که برای فاضلاب و آب در سراسر جهان استفاده می شود. لوله های پلیکای UPVC بدون نشتی بوده و نصب آنها  آسان است.  قیمت لوله پلیکا متاثر از فشار قابل تحمل ، مواد گرانولی و کیفیت آنها، نوع لوله پلیکا ، قطر لوله و ... می باشد. لوله پلیکا بر اساس نوع مقاومت و میزان تحمل بار به سه دسته لوله پلیکای معمولی ، لوله پلیکا نیمه قوی ، لوله پلیکا فشار قوی تقسیم می گردد. لوله های پلیکا قابلیت تحمل فشار 4 بار ، 6 بار و 10 بار را دارند. لوله پلیکا در شاخ های نیم متری ، یک متری ، 3 متری ف 6 متری و 9 متری تولید می گردند. که قیمت لوله پلیکا تناسب با وزن و قطر و طول لوله متفاوت خواهد بود . شما می توانید قیمت لوله پلیکا با مقاومتهای مختلف از سایز 32 میلیمتر تا 400  میلمتر را از طریق تماس با مشاوران فروش شرکت استعلام نمایید. قیمت مواد اولیه و گرانولی تشکیل دهنده لوله پلیکا به طور مستقیم با قیمت دلار بالا و پایین خواهد شد. از اینرو قیمت لوله پلیکا تا حدودی به نرخ دلار و ارز وابسته می باشد. مواد اولیه مورد استفاده در ساخت لوله پلیکا وارداتی می باشد. لوله پلیکا نام انتخابی برای لوله های پلیکای خاکستری رنگ می باشد. لوله های PVC و UPVC در حال حاضر پرمصرف ترین نوع لوله در ساختمان ها و پروژه های ساختمانی و بیشترین استفاده از لوله های upvc در انتقال فاضلاب می باشد . با پیشرفت صنعت پلیمر و فرآیندهای ساخت، امروزه انواع لوله های upvc در حال ساخت است و نصب و سرعت اجرای این محصولات بسیار بالا و آسان و انواع لوله های بی صدا (لوله های بدون صدا) نیز می باشد. تولید و به بازار عرضه می شود.



موارد استفاده از لوله پلیکا لوله های upvc :

1- استفاده از لوله پلیکا جهت حمل و نقل فاضلاب

2- استفاده از لوله پلیکا در مصارف شهری و صنعتی

3- استفاده از لوله پلیکا در شبکه های آبرسانی تحت فشار

4- استفاده از لوله پلیکا جهت پوشش کابل های شبکه برق

5- استفاده از لوله پلیکا جهت پوشش کابل های مخابراتی

انواع لوله pvc :

لوله های پلیکا بر اساس پلیمر مصرفی در فرآیند تولید به 5 دسته تقسیم می شود. نوع پلیمر مورد استفاده بر اساس کاربرد و سیالی که قرار است انتقال داده بشود و محل و مختصات محل کابری تعیین می گردد. از اینرو یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گذار در نوع لوله پلیکا و قیمت لوله پلیکا، پلیمر قابل استفاده در مرحله تولید لوله می باشد.  

لوله های upvc تولیدی شرکت پایپ گستر در مدل های نمدی، پیچی، رزوه ای، چسبی و واکسی تولید می شوند که هر کدام با توجه به کاربردشان مورد استفاده قرار می گیرند. لوله های upvc برای انتقال سیالات بدون فشار یا با فشار کم استفاده می شود و برای این دسته از کارها از اتصالات معمولی استفاده می شود اما برای سیالات فشار قوی استفاده از اتصال جوش مهم است. لوله های پی وی سی (u-pvC) امروزه در ساختمان ها استفاده نمی شوند و لوله های بسیار قابل اعتمادی برای کاربردهای زهکشی هستند و اکثر لوله ها و سیستم های زهکشی از لوله های upvc هستند.

خواص و مزایای U- PVC (Polica) :

همانطور که در بالا نیز اشاره شده لوله های پلیکا به سبب داشتن برخی از مزیتها مورد استقبال کاربران بسیاری قرار گرفته است. قیمت لوله پلیکا به نسبت مزیتهایی که دارد و اقعا بالا نیست و بعنوان یک کالای مقاوم و ارزشمند در ساختمان سازی استفاده می گردد.

1-مقاومت لوله UPVC در برابر خوردگی

لوله پلیکا، در واقع عایق الکتریکی بود و جریان الکتریکی از خود عبور نمی دهند و فرار جریان الکتریکی هستند و در برابر واکنش های الکتروشیمیایی ناشی از اسیدها، بازها و نمک ها که منجر به خوردگی می شوند، مقاوم هستند. لوله های U-PVC در برابر کاربردهای U-PVC در فلزات مقاوم هستند. این ویژگی در سطح داخلی و خارجی لوله پی وی سی وجود دارد. در نتیجه استفاده از لوله ای که خاک مهاجم در آن وجود دارد بسیار مقرون به صرفه است

2-مقاومت شیمیایی بالا در لوله UPVC

در برابر بسیاری از آلکول ها، روغن ها و روغن های غیر معطر مقاوم است. همچنین در برابر مواد شیمیایی موجود در خاک مقاوم است و آب در برابر اکثر مواد خورنده مانند اسیدهای معدنی، بازها و PVC در برابر نمک مقاوم است. برای کارهای معمولی آبرسانی، لوله های شیمیایی تنها زمانی معرفی می شوند که شرایط غیرعادی وجود داشته باشد یا برای انتقال مواد شیمیایی استفاده شود.

3-مدول الاستیسیته و انعطاف پذیری بالای لوله پلیکا

مقاومت لوله های U-PVC (polica) در برابر شکست یکی از مزایای عملکردی مهم آنها است. PVC بدون بارگذاری می تواند بدون شکستگی تغییر شکل دهد. مدول الاستیک U-PVC یکی از مهمترین مزیت های آن برای کاربردهای فنی به خصوص در شرایطی است که حرکت یا لرزش خاک محتمل است (زلزله و غیره). سطح بالای این کمیت باعث می شود تا دوگانگی این لوله ها به حداقل برسد. همچنین با توجه به اینکه ضخامت لوله های فاضلاب بر اساس میزان مدول الاستیسیته رزینی مورد استفاده در لوله سازی تعیین می شود، ماژول U-PVC بالا باعث کاهش ضخامت لوله و افزایش جریان متقاطع در جریان می شود.

4-استحکام کششی طولانی

لوله پلیکا برای ارائه استحکام کششی طولانی فرموله شده اند. حداقل مقاومت مورد نیاز لوله های U-PVC حدود دو برابر مقادیر مربوط به سایر لوله های پلاستیکی است، مانند پلی یو پی وی سی (که در طراحی لوله های تحت فشار استفاده می شود) برای لوله ها کمتر از سایر لوله های پلاستیکی است و در نهایت وزن کمتری دارد. به همین دلیل ضخامت لوله ها یک مزیت مهم است.

5-استحکام بالا نسبت به وزن سبک آن

این یک مزیت بسیار سبک وزن دارد که جنبه ایمنی مهم U-PVC ضخامت و سبکی این لوله ها را به حداقل می رساند. لوله یو پی وی سی استحکام بالایی دارد. حمل و نقل آسان، به حداقل رساندن آسیب کار و تسهیل نصب و حمل و نقل ارزان تر. یک نفر می تواند به راحتی دو لوله 6 متری 110 را حمل کند اما فقط می تواند کمتر از 1.5 متر لوله آهنی 110 را با همان نیرو حمل کند.

6- استفاده از اتصالات کوپلینگ برای اتصال لوله های پلیکا به یکدیگر

استفاده از اتصالات کوپلینگ برای اب بندی کامل لوله های پلیکا یک مزیت مهم برای لوله های پولیکا به شمار می رود. لوله های پلیکا در واقع از نوع لوله های پوش فیت می باشد.

7-مقاومت در برابر سایش و خراش

لوله های U-PVC (Polka) مقاومت بالایی در برابر سایش و خراش از خود نشان می دهند. ثابت شده است که لوله های پی وی سی برای حمل مواد گرد و غبار بسیار بادوام تر از لوله های فلزی، سیمانی و سفالی هستند.

8-قدرت ضربه در لوله های UPVC

در شرایط عادی، لوله‌های U-PVC در مقایسه با لوله‌های سفالی، سیمانی و رایج‌ترین مواد در ساخت لوله، مقاومت نسبتاً بالایی در برابر آسیب ضربه دارند. علیرغم کاهش مقاومت ضربه ای لوله های U-PVC در دماهای بسیار پایین، مقاومت ضربه همچنان بالاتر از حد مورد نیاز است.

9-زبری کم در لوله UPVC

ناهمواری و زبری جداره داخلی لوله عامل بسیار مهم و موثری در کاهش فشار و کاهش دبی می باشد. لوله یو پی وی سی به دلیل سطوح داخلی بسیار صیقلی (ضریب زبری و اصطکاک کم) مقاومت بسیار کمی در برابر جریان سیال دارد. علاوه بر این، در بسیاری از لوله ها، باکتری ها در بخش های ناهموار لوله تجمع می کنند (تشکیل بیوفیلم) و جریان آب را از طریق جریان آب می بندند که باعث افت فشار و سلامت آب آشامیدنی می شود. تاثیر منفی. زبری هیدرولیکی لوله های U-PVC با جلوگیری از تشکیل بیوفیلم، علاوه بر کاهش افت فشار، از رسوب لجن در شبکه های فاضلاب جلوگیری می کند و در شبکه های توزیع آب شرب نیز خطر آلودگی را کاهش می دهد. از این رو،کیفیت آب با استفاده از فرمولاسیون مناسب برای تولید لوله های یو پی وی سی با رعایت استانداردهای 62-61NSF می توان از آن برای انتقال آب آشامیدنی استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که سرب، قلع و سایر عناصر سمی مانند جیوه، کرم، کادمیوم و باریم کمتر از حد استاندارد هستند. میزان زبری در هنگام تولید لوله پلیکا قطعا در قیمت لوله پلیکایی که توسط شما خریداری می شود، تاثیر خواهد گذاشت.

10-مقاومت لوله UPVC در برابر آتش :

لوله U-PVC به سختی مشتعل می شود و در غیاب منبع خارجی به سوختن ادامه نمی دهد. دمای شعله ور شدن خود به خود 454 درجه سانتیگراد است که بسیار بالاتر از اکثر مصالح ساختمانی است. در اثر سوختن پی وی سی گاز HCl آزاد می شود که از رسیدن اکسیژن به محل مشتعل جلوگیری می کند. به همین دلیل است که PVC را عامل خود خاموش کننده می نامند.

قیمت  لوله پلیکا :

علاوه بر امتیازات ذکر شده برای لوله های U-PVC (پولیکا)، قیمت این لوله ها بسیار مناسب و قابل رقابت با سایر لوله های پلیمری، فلزی، چدنی و ... می باشد. به طوری که امروزه لوله های U-PVC در دنیا یکی از گزینه های اصلی در شبکه های آب و فاضلاب می باشد. جهت استعلام قیمت لوله پلیکا به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.



Comments

Popular posts from this blog

ژئوتکستایل

انواع لوله پلیکا و تولید کنندگان لوله پلیکا