انواع لوله پلیکا و تولید کنندگان لوله پلیکا

 

لوله پلیکا - قیمت لوله پلیکا

یکی از بهترین انواع لوله های پلاستیکی جهت انتقال آب آشامیدنی و آبهای سطحی و فاضلابها در ساختمان سازی که در حال حاضر بسیار پرطفدار می باشد ، لوله پلیکا می باشد. استفاده از لوله های خراب و لوله های بی کیفیت ساخته شده از متریال بی کیفیت مضرات زیادی از قبیل آلودگی محیط زیست ، انتشار ویروسها و انتقال بیماری ها و یا شاید نشست ساختمانهای مسکونی ، تجاری ، اداری و ... به همراه خواهد داشت. لوله پلیکا با داشتن خواص و ویژگی های مثبت از قبیل بادوام بودن و ضریب اطمینان بالا نسبت به دیگر مواد پلیمری بسیار گزینه ایده آل برای انتقال آب و فاضلاب در پروژه های مسکونی ، تجاری و ... به شمار می رود. لوله پلیکا همان لوله U-PVC است که اولین تولیدکننده این لوله ، پلیکا نام داشت و به همین نام در ایران شناخته شد و عامه مردم نام پلیکا را برای لوله های U-PVC خاکستری رنگ انتخاب کردند و نام پلیکا بر روی این جنس لوله ماند. البته که لوله پلیکا دارای رنگ بندی مختلفی می باشد. لوله پلیکای سفید یکی از مرغوبترین انواع لوله جهت انتقال آب آشامیدنی می باشد.  لوله پلیکا تمامی خواص مواد U-PVC را دارد و میزان صدمه پذیری آن حداقلی می باشد و عمر طولانی دارد . لوله پلیکا زنگ نمی زند و پوسیده نمی شود . به همین جهت لوله PVC در سیستم های آبی ، سیم کشی زیرزمینی و خطوط فاضلاب کاربرد فراوانی دارد . لوله پلیکا ( U-PVC ) پس از پلی اتیلن یکی از پر مصرف ترین مواد پلیمری است .



تاریخچه پیدایش و نصب لوله پلیکا یا PVC :

مواد پلاستیکی پلی وینیل کلرید یا پلیکا اواخر قرن نوزدهم کشف شد. دانشمندان با مشاهده گاز شیمیایی تازه ایجاد شده ، وینیل کلراید ، همچنین دریافتند که وقتی این گاز در معرض نور خورشید قرار دارد ، تحت یک واکنش شیمیایی (که اکنون به عنوان پلیمریزاسیون شناخته شده است) باعث بوجود آمدن ماده جامد با رنگ خارجی سفید می شود.

سالها بعد در دهه 1920 ، دانشمند تولید کننده لاستیک یعنی Waldo Semon پلی وینیل کلرید را تولید کرد. اگرچه تولید کنندگان محصولات از PVC به روش های مختلفی - در کفه های کفش ، توپ های گلف ، و کت های بارانی ، به صورت موردی استفاده کردند - اما کاربرد آن در جنگ جهانی دوم افزایش چشمگیری داشت. معلوم شد PVC جایگزینی عالی برای عایق لاستیکی در سیم کشی است و در کشتی های نظامی ایالات متحده بسیار مورد استفاده قرار گرفت. پس از سال 1945 ، استفاده ازآن در زمان صلح خیلی شدت گرفت.

مراحل تولید لوله پلیکا :

برای تولید لوله های پلیکا می بایست مراحل زیر در کارخانجات سپری گردد. گاز طبیعی تحت فشار گرم می شود تا اتیلن تشکیل شود. به این کار "ترک خوردگی" گفته می شود. نمک سنگ معمولی (کلرید سدیم) با تولید الکترولیز تقسیم می شود تا کلر و آب قلیایی (کلسیم سدیم) تولید کند. کلر و اتیلن برای تشکیل مونومر وینیل کلرید (VCM) ترکیب شده اند. مولکولهای VCM سپس به انتهای انتهایی (پلیمریزاسیون) می پیوندند تا زنجیرهای طولانی از پلیمر پلی وینیل کلرید (پلاستیک) تشکیل دهند. پودر PVC نرمش پذیر ترکیب شده ، ذوب می شود و در لوله ها اکسترود می شود.

در نهایت لوله پلیکا تولید و آماده استفاده از آن در پروژه های مختلف می باشد.

مواد پلیمری U - PVC توسط یکی از سه فرآیند اکستروژن و قالب گیری تزریقی به محصول نهایی تبدیل می گردد . بیشترین مقدار پی وی سی اکسترود شده در ساخت انواع لوله پلیکا ( لوله های آب تحت فشار ، لوله های مجاری آب و فاضلاب ) به کار می رود . لوله پلیکا با داشتن بالاترین خواص فنی و مکانیکی نیازهای اقتصادی و محیطی مناسبی را در دنیای امروز فراهم می نماید . استفاده از لوله های پلیکای پوش فیت جهت انتقال آب و فاضلاب موجب می گردد تا به هیچ وجه سیال نشت نکند و ضمنا این نوع از لوله ها به راحتی نصب می شوند.

PVC (پلی ونیل کلراید ) اولین بار درآلمان تولید گردید . این لوله ها از درصد بالایی ( مثلاً 90 درصد ) از پلیمر پی وی سی یا پلی ونیل کلراید ساخته می شوند . در ساخت و تولید این لوله ها نباید از مقدار زیاد از مواد دوران کننده استفاده شود زیرا باعث نرم شدن لوله می گردد در غیراین صورت لوله تولید شده منعطف بوده و کاربردهای متفاوت با حالت سخت خود خواهند داشت. لوله پلیکایی که از مواد دوران کننده کمی جهت ساخت استفاده نموده است به نام لوله پلیکای سخت شناخته می شوند.

قیمت لوله پلیکا

یکی از مهمترین شاخصه هایی که لوله پلیکار انسبت به سایر متریال برتری بخشیده است قیمت لوله پلیکا می باشد. قیمت لوله پلیکا نسبت به سایر لوله های پلاستیکی مقرون به صرفه تر می باشد. قیمت لوله پلیکا بطور معمول بر اساس ضخامت و نوع آن اعم قوی، نیمه قوی و یا معمولی بودن کلاس فشاری لوله پلیکا و همچنین نوع استفاده از آن که می تواند روی زمین و بطور دفنی زیر زمین و داخل بتن بکار برده شود، تعیین می شود. قیمت لوله پلیکا برای شاخه های 6 متری تعیین می شود و با توجه به نوسانات قیمت مواد اولیه معمولا قیمت لوله پلیکا نیز دستخوش نوسان می باشد. طول شاخه بر قیمت لوله پلیکا تاثیر خواهد گذاشت. برای استعلام قیمت لوله پلیکا می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت لوله پلیکا سایز لوله پلیکا یا همان قطر لوله است. قیمت لوله پلیکا در کارخانه های مختلف تولیدی متفاوت است و منشا این تفاوت در متریال بکار گرفته شده در فرآیند تولید لوله پلیکا می باشد. قیمت لوله پلیکا تولیدی پایپ گستر علیرغم استفاده از مواد پی وی سی درجه یک نسبت به سایر همکاران مناسب و ایده آل می باشد.  همواره سعی ما بر این است  که لوله های پلیکا تولیدی دارای بالاترین کیفیت بوده تا در راستای رضایت مشتریان عزیز گام برداریم.

تولید لوله پلیکا

گروه صنعتی پایپ گستر با تولید لوله پلیکا با کیفیت PVC مرغوب و مورد تایید سازمان استاندارد جهانی ASTM اروپا مشتریان بسیاری را جذب بازار خود نموده است. ما همواره سعی برآن داریم تا سهمی عظیم از مایحتاج لوله پلیکای در بخش صنعت را تامین نماییم و در این راستا موفق بوده ایم. این سرکت با  تولید لوله های پلیکا در شاخه های 6 متری با طول عمر مفید بالای 50 سال بخصوص در بخش تامین آب و گاز طبیعی گام ارزشمندی در راستای برطرف کردن دغدغه پیمانکاران ساختمانی نموده است. این نوع لوله ها با دوام بسیار بالا و قابلیت بازیافت چندین بار بدون از دست دادن عملکردهای مکانیکی طولانی مدت، گزینه ای مقرون به صرفه، ایمن و پایدار برای انتقال آب آشامیدنی و گاز طبیعی هستند.

انواع لوله پلیکا تولیدی شرکت پایپ گستر :

لوله پلیکا بر اساس نوع فشار قابل تحمل به سه دسته تقسیم می شود:

لوله پلیکا معمولی

لوله پلیکا نیمه قوی

لوله پلیکا قوی

لوله پلیکا معمولی یا لوله پلیکا فشارضعیف بیشتربرای سیستم تهویه ساختمان ( هواکش ساختمان ) مورد استفاده قرار می گیرد .

از بزرگترین کارخانجات تولید کننده لوله پلیکا در ایران می توان به موارد زیر اشاره نمود :

کارخانه لوله پلیکا اورامان غرب

کارخانه لوله پلیکا که در شیراز

کارخانه لوله پلیکا آذر لوله

کارخانه لوله پلیکا آویسا لوله جی

کارخانه لوله پلیکا پارس

کارخانه لوله پلیکا ناب زیست قزوین

کارخانه لوله پلیکا پایپ ایران

و ....

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با لوله پلیکا به وب سایت پایپ گستر مراجعه نمایید.

Comments

Popular posts from this blog

قیمت لوله پلیکا تولیدی شرکت پایپ گستر

ژئوتکستایل